Uutiset

Takaisin

Maailma, jossa luova brändisuunnittelu kohtaa tanssitaiteen

Kun astumme Mainostoimisto Knokin maailmaan, jossa brändit rakentuvat, yksi asia tulee selväksi: luovuus ei tunne rajoja. Janne Puurunen, Mainostoimisto Knokin perustaja, puhuu intohimoisesti siitä, miten taide, erityisesti tanssi, kuvataiteet ja musiikki, ovat olennainen osa hänen työskentelyään.

”Knok auttaa yrityksiä rakentamaan vahvoja brändejä, jotka erottuvat markkinoilla ja luovat syvän yhteyden asiakkaisiin”, Puurunen kertoo. Tämä yhteys perustuu tarkkaan strategiseen ajatteluun ja taiteelliseen luovuuteen, joka avaa uusia näkökulmia markkinointiin.

Mutta mikä inspiroi Knokin luovia ratkaisuja?

Puurunen paljastaa, että taiteen moninaisuus tarjoaa tuoreita tapoja lähestyä brändäyksen haasteita. ”Inspiroidumme erityisesti kuvataiteista ja musiikista, joissa molemmissa on omanlaista rytmiä, kuten myös tanssissa,” hän kuvailee. Tämä rytmi, oli se sitten visuaalinen tai auditiivinen, ohjaa luovia prosesseja ja tuo uudenlaista dynaamisuutta brändisuunnitteluun.

Päivittäisessä työssään Puurusta ajaa eteenpäin ajatus löytöretkestä – jokainen uusi asiakasprojekti on mahdollisuus löytää ja kehittää jotain ainutlaatuista. Hän vertaa työtään taiteelliseen tutkimusmatkaan, jossa luovia ideoita etsitään ja jalostetaan huolellisen suunnittelun kautta. ”Olen aina innostunut uusista kohtaamisista ja kokemuksista, niin työssä kuin vapaa-ajalla,” Puurunen kertoo.

Tangoa ja nykytanssia

Tanssi ja rytmi ovat läsnä paitsi inspiraation lähteenä, myös Knokin tavassa työskennellä. Kun Puuruselta kysyttiin, millainen tanssi Knok olisi, hän vastasi oivaltavasti: ”Sanoisin, että Knok on tangon ja nykytanssin yhdistelmä.” Tanssi kuvastaa Puurusen mukaan sitä, miten brändäys on tasapainoilua suunnitellun ja spontaanin välillä – välillä paritanssimaista yhteistyötä asiakkaan kanssa ja välillä rohkeaa, itsenäistä luovuutta, jossa uusia ideoita syntyy vapaassa liikkeessä.

Voiko tanssi vahvistaa brändiä? Puurunen uskoo niin. ”Tanssi itsessään voi kertoa tarinan ja sen eri tyylit välittää brändin arvoja ja kulttuuria”, hän selittää. Tanssi on väline tunteiden ja tarinoiden jakamiseen, ja se voi luoda vahvan siteen yleisön kanssa. Esimerkkinä hän mainitsee kansainväliset brändit, jotka hyödyntävät usein tanssia osana markkinointiaan. Liike, rytmi ja tunnelma voivat kaikki olla osa brändin viestintää, tarjoten yleisölle kosketuspinnan, johon tarttua.

Puurunen nostaa esiin myös ammatillisen ylpeyden hetket, jolloin asiakkaat ymmärtävät brändityön tuoman lisäarvon. Nämä hetket ovat niitä, jotka inspiroivat häntä ja koko Knokin tiimiä jatkamaan luovuuden ja strategian yhdistämistä.

Mainostoimisto Knokin ja Puurusen tarina kertoo, miten tanssi – oli se sitten fyysistä liikkumista tai luovaa rytmiä – voi olla tärkeä osa brändäysprosessia. Se muistuttaa meitä siitä, että taide ja liike voivat tuoda uusia tapoja ajatella ja inspiroida liiketoiminnan kehittämistä.

Artikkeli on osa LTA:n juttusarjaa, joka toteutetaan yhteistyössä Mainostoimisto Knokin kanssa. LTA ja Knok ovat tehneet pitkäjänteisesti yhteistyötä jo vuodesta 2020 alkaen. Knokin käsialaa ovat mm. Läntinen tanssin aluekeskuksen visuaalinen ilme, nettisivumme ja Tanssivan Joulukalenterin ilme. #knokkelaa

Kiinnostaako taiteen ja liike-elämän rajapinnat? Lue lisää LIIKE-projektistamme, jossa tanssitaide kohtaa toimistoarjen ja tarjoaa uusia kulmia liike-elämään. Lue lisää >